jul har aldrig vart kul

Ibland undrar om det bara är jag och evelina som hatar julafton?
Eftersom jag verken tycker om att träffa släkten min eller äta ''den supergoda'' julmaten(Till och med en billys pizza slår utan tvekan ut hela julbordet). Nu låter jag väldigt negativ inför hela firandet vilket jag är. Men det är ju bara en dag om året man bör uthärda så som man gör aftonen den 24 december.
Här kan jag tillockmed skriva upp en lista för vad som förstör hela julen för mig.
*Kalle Anka och hans vänner - Var ju roligt att kolla på de 10 första åren. Men inte längre , men gillar dock Tjuren Ferdinand.
*Julmat - Ja som jag tidigare skrev så nej , sen när blev köttbullar skinka och prinskorv blandat super gott?
*Släkten - Nejtack , Hos mig blir det oftast bara en stel stämning då jag sitter och lossas se glad ut under hela julmiddagen tills jag får gå då jag deckar i soffan samtidigt som min bror leker med någon annan unge.
*Julklappar - Har jag extremt svårt att öppna inför folk som sitter med förväntansfulla ögon om att jag ska säga : Åååh! Tantrosor , precis vad jag ville ha! Tack så mycket!. Plus att Julklappar får mig att blir mer bortskämd och girig. Gillar bara att få pengar. Som i år önskade jag mig bara Kentboxen och Pengar.

Jag har även sneglat lite på julklapparna till mig under granen. Vet redan att Kent boxen väntar mig där under efter att man suttit och smekt paketet ett antal gånger. Jag har även en dålig ovana att om det är någonting jag inte känner eller märker vad det är så brukar jag alltid riva upp en bit av en kant på paketet, så nu vet jag att jag även kommer få troligtvis 2 stycken seinfeld boxar. Fungerar som nöje någon dag jag blir riktigt sjuk. Men imorgon är det alltså julafton, Dags att bereda sig på att härda ut!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0